U.Ok. Regulator Revokes License for China-Backed Broadcaster


LONDON — Britain’s broadcasting regulator stated on Thursday that it had withdrawn the license for China World Tv Community, a world information channel owned by a Chinese language state broadcaster, to function within the nation partially as a result of its political affiliation violates broadcasting legal guidelines.

License holders will need to have editorial oversight over their content material and can’t be managed by political our bodies, and the regulator, Ofcom, stated the outlet failed on each counts.

An investigation confirmed that the channel’s license holder, Star China Media Restricted, didn’t have oversight of CGTN’s programming. The regulator additionally stated that makes an attempt to switch the license to a company beneath the CGTN title had failed as a result of it was “finally managed by the Chinese language Communist Get together, which isn’t permitted beneath U.Ok. broadcasting regulation.”

Ofcom said it had given CGTN, which is owned by a media group managed by the Communist Get together, “important time” to adjust to guidelines. “We now contemplate it applicable to withdraw the license for CGTN to broadcast within the UK.”